Motor Arıza Lambası
Motor Arıza Lambası
Motor Arıza Lambası Sarı yanıyor
Motor Arıza Lambası Neden yanar
Motor Arıza Lambası Sürekli yanıyor
Motor Arıza Lambası Sönüyor
Motor Arıza Lambası Nasıl söndürülür
LPG'de Arıza Lambası Lambası Yanma
Motor Arıza Lambası Neden Yanar - Nasıl Söndürülür
Bu yazımızda en çok sorulan, Motor Arıza Lambası Neden Yanar sorusunun cevabını bulacaksınız ve motor arıza lambası nasıl söndürülür cevabını da bulacaksınız. Ayrıca motor arıza lambası yanıp sönüyorsa dikkat!
Motor Arıza Lambası Neden Yanar
Motorda ve bağlı sistemlerde bir arıza meydana geldiğinde, motor arıza lambası yanar, böylece sürücü bir sorun olduğundan haber edilmiş olur. Kontak açıldığında arıza lambası her zaman kontrol amaçlı yanar, motor çalıştırıldıktan sonra arıza lambası söner, sönmüyorsa bu bir motor arızası var demektir. Arıza lambasının neden yandığını anlamanın tek yolu, aracı arıza teşhis (diyagnostik) cihazına bağlamaktır. Tahmin yapılarak parça değiştirilemez, arıza tespiti yapılamaz.
Motor Arıza Lambası Nasıl Söndürülür
Arıza lambasını söndürmek için aracı bilgisayarlı arıza tespit cihazına bağlatıp, arıza hafızasını silme (resetleme) işlemi yapılmalıdır. Arızanın silinmesi işlemi, arızanın kalıcı veya geçici olmasına göre değişir.
Motor Arıza Lambasının Sarı Yanıp Sönmesi
Sarı renkli motor şeklinde arıza lambası yanıp sönüyorsa, motorun çalışmasıyla ilgili ciddi bir problem var demektir, motor kontrol ünitesi (ecu) ışığı yakıp söndürürken, motoru arıza moduna geçirir. Arıza modu, motorun zarar görmemesi için ECU’nün kullandığı bir acil durum stratejisidir. Motorun çalışmasını düzeltmeye çalışır, bunu yaparken ateşleme avansını ve enjeksiyonu değiştirebilir, motor devrini sınırlar, motor gücünü sınırlandırır, gaz talebini ihmal edebilir. Bazen stop edip tekrar çalıştırmak bu moddan çıkmasını sağlayabilir. En kısa sürede servise gidilmesi gerekir.
LPG'de Arıza Lambası Lambası Yanma
LPG'de arıza lambası neden yanar sorusunun cevap vermeden öncelikle araca takılı olan sistemin araracın motor yapısı ve teknik verilerine uygun sistem montaj edilmesi gerekip aynı zamanda düzenli harita ayarı yapılması gerekir. Özellikle yeni nesil araçlarda motor yapısına uygun olmayan LPG sistemi montajı yapılan araçta motor arıza lambası yanmasına yol açar. Şimdi önceliğe göre herkesin anlayacağı dilde bu soruna sebep olan faktörleri açıklayalım.
LPG Enjektör Debi Ayarı Kaynaklı Motor Arıza Lambasının Yanması
1- Özellikle atiker akl mimgas aldesa vs yerli sistem rail tip enjektörlerde her 20,000 km bir enjektör debi ayarı yapılması gerekir. Aksi halde LPG enjektörleri silindirlere farklı miktarlarda LPG yakıtı gönderip oxsijen sensörünün fakir karışım algılamasını sağlayıp motor arıza ışığını yakar. Ayrıca LPG enjektör debi ayarı bozuk olan araçta yakıt sarfiyatında artış performans düşüklüğü ve düsensiz çalışma gibi sorunlar yaşanıp debi ayarı yapılmadıkça veya LPG enjektörü yenilenmedikçe gazda yaşanan sorun giderilemez.
Motor Yapısına Uygun Olmayan Enjektör Nozulları Kullanmak
2- Araca uygun olmayan çaplarda takılan enjektör nozulları zengin veya fakir karışıma yol açıp motor ısısını yükselterek oxsijen sensörünün arıza algılamasına beraberinde uyarı olarak arıza lambası yakmasına yol açar.
Arızalı Veya LPG Sistemine Uygun Olmayan LPG Enjektörü Kullanmak
3- Prins zavoli brc landirenzo gibi 1 2 ohm özelliğine sahip hızlı enjektörler arıza yaptığında fiyatları çok pahalı olduğu için yerlerine uygun fiyatlı 3 ohm enjektörler tercih edilir. Fakat 3 ohm enjektörler orjinal enjektörün hızına sahip olmadıkları için yüksek devirlerde motorun ihtiyacı olan yakıtı yetiştiremeyip fakir karışıma yol açıp arıza lambasının yanmasına sebep olurlar.
4- Enjektör kablo sıralaması da önemli bir noktadır yanlış dizilmesi nedeniyle manifolda giden yakıt sıralaması bozulacağı için arıza lambası yanar.
5- Regülatörden enjektöre giden gaz hortumunun uzun olması nedeniyle LPG enjektörlerine gazı yetiştiremeyeceği için fakir karışıma neden olup LPG'de arıza lambasını yakmasına nedenolur.
6- LPG ayarı yapılırken işin kolayına kaçıp kayıtlı ayar kullanıp gaz enjektör sürerini haritadan ayarlanmaması zengin veya fakir karışıma neden olacağından LPG'de arıza lambasının yanmasına neden olacaktır.
7- Regülatör basıncı düşük basınca ayarlanırsa arıza lambasının yanmasına yol açar.
8- Ecu arızalı ise enjektör sürelerini yüksek tutabilir bu nedenle araçta zengin karışım meydana gelir bu sebepten arıza lambası yanar.
9-Regülatör arızası veya map sensörünün arızalı olması gaz basıncının düzensiz hale gelmesine yol açar araç zengin veya fakir karışım algılayarak arıza lambasını yakar. Böylelikle kısaca LPG'de arıza lambası neden yanar sorusuna açıklık getirmiş olduk.
ARACINIZIN ARIZA KODLARININ NE ANLAMA GELDİĞİNİ ÖĞRENMEK İÇİN BURAYA TIKLAYARAK ANA SAYFADAN ARACINIZIN MARKASINA GÖRE ARAYABİLİRSİNİZ.
çok güzel bilgiler veri yorsunuz teşekkürler
YanıtlaSilemeğinize einize sağlık