5 Ocak 2020 Pazar

Yakıt trimi nedir?

Yakıt trimi nedir?

O2 sensörleri, motor bilgisayarına egzoz karışımının zayıf olduğunu bildirirse, bilgisayar, enjektör nabzını uzatarak veya “zamanında” telafi etmek için yakıt ekler. Tersine, eğer o2 sensörleri bilgisayara egzozun zengin olduğunu bildirirse, bilgisayar enjektör darbesini kısaltır ve zengin durumunu azaltmak için telafi etmek için daha az yakıt ekler. 


Eklenen veya alınan yakıttaki bu değişime Yakıt Trimi adı verilir. 



Gerçekten, oksijen sensörleri yakıt trimleme değerlerini tahrik eden şeydir. O2 sensör voltajlarındaki değişiklikler, doğrudan yakıtta bir değişikliğe neden olur. Kısa süreli yakıt trimi (STFT), saniyede birkaç kez meydana gelen yakıttaki ani değişiklikleri ifade eder. Uzun süreli yakıt trimleri (LTFT) kısa süreli yakıt trimleri ile tahrik edilir. LTFT, STFT'deki değişiklikleri ifade eder, ancak daha uzun bir süre boyunca ortalaması alınır. Negatif bir yakıt trimleme yüzdesi yakıttan uzaklaşmayı gösterirken, pozitif bir yüzde yakıt eklendiğini gösterir.

STFT okuma genellikle negatif ve pozitif tek haneli saniyede 23 kez arasında dalgalanır. Genellikle% 5 civarında pozitif veya negatif olarak kalırlar, ancak motorun verimliliğine, bileşenlerin yaşına ve diğer faktörlere bağlı olarak bazen% 8 veya 9'a kadar çıkabilirler. Normal bir uzun vadeli yakıt trimi okuması aynı kalır ve uzun süreli ortalama yakıt eklenir. Normal şartlar altında da sıfıra yakın, pozitif veya negatif tek basamak olmalıdır. Çok daha yavaş dalgalanacaktır, muhtemelen statik görünmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder