19 Ekim 2019 Cumartesi

Arabalar Neden Su Eksiltir Su Kaçakları Nasıl Bulunur

Arabalar Neden Su Eksiltir


ARABALAR NEDEN SU EKSİLTİR SU KAÇAKLARI NASIL BULUNUR


Arabalar neden su eksiltir. Arabalarda su eksiltme çok sık yaşadığımız bir problem değildir. eğer ki arabanız su eksiltiyorsa tamiri her zaman zor ve masrafı ağır değil ama tamiri yapılmaz ise ciddi masraflar ve arızalar açabilir. O yüzden arabamızın suyunu sık sık kontrol edilmesi gerekir. Günümüzdeki çoğu arabaların yedek su depolarında sensör vardır içerisindeki su miktarı azaldığında bizi uyarır siz bu uyarıyı dikkate almadığınız taktirde başınıza büyük sıkıntılar gelebilir. bir motorun düzgün ve sürekli çalışa bilmesi için yeterli miktarda suya ihtiyacı vardır. çünkü benzinli veya dizel arabalarda motor ısındığında suyla soğutulur. Şimdi motor suyu neden eksilir ve su kaçağını nasıl bulabiliriz ona bakalım.



Arabalar Neden Su Eksiltir

ilk olarak araba ne sıklıkta ve ne kadar su eksilttiğini belirlemek gerekir. Arabanız kullanmadığınızda su eksiltiyor mu yoksa sadece kullandığınızda mı eksiltiyor bunlar önemli ip uçlarıdır.


Hortum Ve Conta Kaçakların Kontrolü

hortumlarda veya contalarda kaçak olabilir kaçağı bulabilmek için arabanızın motoru çalışırken ışık tutarak gözle kontrol edin her hangi bir yerinde su kaçağı varsa onarın  görünürde kaçak yoksa arabanın altına bakın su damlatıyor mu su damlası gördüyseniz nereden damladığını bulmaya çalışın. Motor çalıştığında da durduğunda da su kaçırır delik büyükse çok su kaçırır.
Hortum Ve Conta Kaçakların Kontrolü


Devridaim Pompası Su Kaçırıyor Olabilir

Devridaim pompası arabanızın motorunu soğutmak için motorun blokuna su pompalayan suyun sürekli radyatör ve  motor  arasında çeviren su pompasıdır. Pompanın contası zamanla özelliğini yitirmiş ve su sızdırıyor olabilir ve araba çalıştığında çok su kaçırır  çalışmadığında su kaçırmaz.
Devridaim Pompası Su Kaçırıyor Olabilir


Radyatörde Delik Veya Çatlak Vardır

Arabanızın radyatör ünde delik veya çatlak olabilir. Çokça sızıntı şeklinde görülür ve az su kaçırır.
Radyatörde Delik Veya Çatlak Vardır

Kalorifer sitemi kaçakları

Kalorifer sitemindeki kaçaklar zor yerlerdedir motordan torpidonun içine kadar borular gider ya borularda kaçak vardır yada kalorifer radyatör ünde kaçak vardır. Arabanın içine su akar paspaslar da su görülür.
Kalorifer sitemi kaçakları


Yağ Soğutucu

Arabaların kiminde yağ hava ile soğutulurken kimi arabalarda su ile soğutulur su ile soğutmalı yağ soğutucunun içinde su sürekli dolaşır ve yağ soğutucusunun contası bozulur veya patlarsa yağa su karışır su deposunda yağ görülür. silindir conta yanığına çok benzer.
Yağ Soğutucu

Silindir Kapağı Contası

Arabadaki silindir kapağı contasının çok önemli bir işlevi vardır. Contanın bir tarafında yağ diğer tarafında su vardır bu conta motor aşırı ısındığında yanar ve özelliğini kaybeder özelliği kaybolan conta su ile yağı ayıramaz ve suya yağ yağa su karışır. Motor sarsıntılı çalışır, çekiş kaybı olur ve egzozdan buharlı su ve duman çıkar.
Silindir Kapağı Contası

Lpg Regülatörü

Lpg li arabalarda depodan gelen sıvı lpg yi gaza çeviren parçaya lpg regülatörü denir. Regülatör ısınması için arabanın ısınan soğutma suyunu kullanır regülatör arızalandığında su kaçırır. Görünür yerdedir hemen fark edersiniz.
Lpg Regülatörü


Silindir Blok Çatlaması

Silindir blok çatlaması arabanızın motorunda antifriz yoksa soğuk havalarda motorun içindeki su donar ve genleşerek bloku çatlatır ve blok çevresinden su sızdırır.

Silindir Blok Çatlaması

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder